12/24/2010

Joyeux noël!

Nå sitter vel de fleste rundt middagsbordet med hele familien, nyter juleribbe, pinnekjøtt og all den andre julematen. Folk har allerede vært på kirkegården, pyntet huset, kledd seg opp i kjole og dress, og sett Tre nøtter  til Askepott. Men her sitter jeg da. Stod opp for 2 og en halv time siden, og hadde i teorien da gått glipp av både Reisen til julestjernen og Askepott, heldigvis har verdens beste mamma sendt meg Askepott på dvd, så den ser jeg nå. Et ærlig forsøk på å få litt julestemning, noe som har uteblitt totalt. Juletreet har stått full pyntet siden begynnelsen av desember, og alle tradisjonenen med lillejulaften er ikke-eksisterende her. Eneste høydepunktet med denne dagen er vel det at jeg skal skype med både mamma og familien som er der, og pappa og familien som er der. Noe som kanskje i grunn jeg gru-gleder meg til. Det å få høre hvor bra og koselig de har det, men at de savner meg og skulle ønske at jeg kunne ha vært der, mens jeg sitter her, i skogen, i Canada... Jeg er fult klar over hvor heldig jeg er som har fått denne muligheten, men akkurat nå hadde jeg gjort alt for å ha få vært hjemme! Så ja, det var litt hvordan jeg føler det for tiden., egentlig skulle jeg ønske at jula bare ble over så fort som mulig.
Men takk for alle gavene jeg har fått, og så håper jeg at alle sammen får en fantastisk jul!

- J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

kommenteeer