10/08/2010

Mat

Mat. Et daglig behov, som også må dekkes her i Canada.
Kan vell ikke si noe annet enn at maten her er VELDIG annerledes. Det de kaller brød, kaller vi loff, og hvis du er så heldig å finne "mørkt" brød, er det nok bare farget med konditorfarge. Nam! Frokosten min har til nå bestått av 2 "brød"skiver med Nutella, siden de ikke har den "vanlige" typen pålegg som skinke, ost, leverpostei osv. Osten her er oransj og veeeldig fet, spises gjerne som en snack... Skinken her er kuttet i tykkkkkke skiver, og er relativt kvalmende, men hvis du er så heldig å finner tynn kuttet skinke, får du rare blikk når folk ser at du har en skive i stedet for 3-4. Leverpostei har jeg enda til gode å finne. Syltetøy er SØT og stappet med alle mulige slags søtningsmiddel. Melken her serveres i pose, må faktisk få lagt ved et bilde senere for det er merkelig! Dessert hører så klart også til alle måltider.
MEN
Nå har jeg funnet noe norskt! Jeg har funnet Jarlsberg ost! Gode, gamle norske Jarlsberg, og selv om jeg aldri har vært stor fan av Jarlsberg, egentlig er det ikke særlig godt i det hele tatt er det det eneste jeg spise nå på brødskiven. Ost og melk, for en kombo. Kjempe interessant, jeg vet! Men som sagt, en del av det daglige livet.

(Se for deg at det er et kjempe fint bilde av meg her)

- J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

kommenteeer