9/17/2010

OK

Fra nå av skal jeg prøve å få blogget ihvertfall en gang i uken, sånn at dere kjære hjemme er oppdatert.
Denne uken har bestått av skole, skole, dans, skole, lekser og det var vell det. Forrige helg gikk alt for fort, men kan oppsummere med at lørdag var på "fjelltur", hvis du kan kalle det et fjell, og jeg så en SLANGE! Eller, jeg holdt på å tråkke på en SLANGE! Ja, sånt har vi ikke i Norge, ihvertfall ikke i Tromsø, så jeg var lettere sjokket etter å ha unngått å tråkke på den 50 cm lange slangen, dog det faktum at det ikke var en farlig type. Senere på dagen dro jeg til ei venninne i lag med en del andre venner og var der hele kvelden. Vi lagde bål ute og satt å grillet marshmallows, pratet og hørte på musikk. Søndag gjorde jeg meget lite, bortsett fra en hel haug med lekser.

Onsdag fikk jeg en meget hyggelig overraskelse når jeg kom hjem fra skolen. På sengen lå det en ganske så stor pakke fra min kjære mor, og inni den lå det 15 sjokolader, en kalkulator (som dessverre ikke overlevde turen over) og et veldig rørende brev! 5 mini-Firkløvere, 5 mini-Kvikklunsj og 5 min Melkesjokolader. Det kan oppsummeres med et ord: LYKKE! Jeg måtte selvfølgelig dele min lykke og hele huset fikk smake ekte norsk sjokolade. De var heldigvis enige i at den var veldig god, hvis ikke lurer jeg på om vi kanskje kunne ha hatt vår første diskusjon her i huset... hmm. Uansett. Merci très beaucoup màma!

Torsdag var jeg hos legen siden kjeven min har vært ute av stand de 3 siste ukene, så nå har jeg blitt pilleavhengig. Jeg fikk 10 flasker med piller, så når jeg kom jeg måtte jeg ta noen fine bilder av min ny avhengighet. Har også fått tilbud om fysioterapi hvis ikke pillene funker, men hallo det er jo piller, piller funker alltid!
EDIT: Etter en mail fra en bekymret mamma, må jeg skrive inn det jeg i går glemte pga trøtthet. Hver flaske inneholder en dagsdose på 2 piller, og det jeg har fått er Naprelan Anti-inflammatory agents, så det er ikke noe farlig. Skal gå på de i 10 dager og håper plagene er borte etter det! 
Etter legebesøket, dro vi å handlet litt nødvendige ting, da jeg fant noe helt fantastisk! Jeg gikk rundt i apotekdelen av butikken da jeg plutselig får øye på noe veldig kjent; Det Norske flagget! Så jeg tenkte; HVA? Hvorfor er det norske flagget på et eller annet produkt her, i Canada? Selvfølgelig måtte jeg sjekke dette ut og fant ut at det var en handkrem, som jeg så klart kjøpte, meget hendig siden jeg trengte handkrem.

Spennende ikke sant! Nå nærmer klokken seg leggetid her i Canada, og i morgen skal jeg til en kompis og litt senere kommer det flere også skal vi ut å spise en eller annen plass!
Savner alle i Norge masse, og jeg håper dere har det helt fantastisk!

- J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

kommenteeer