9/27/2010

Mandag.

Starten på en ny uke.
Nå har jeg vært her i Canada i 1 måned, 2 uker og 1 dag, det er egentlig helt bisart å tenke på det noen ganger. Her skal jeg være i 9 måneder til.. Men merkelig nok har jeg ikke hatt ordentlig hjemlengsel enda, og det stresser meg! Jeg går bare rundt å venter på at hjemlengselen skal hugge tak i meg, at jeg bare skal falle om i fosterstilling og skrike til jeg ikke har mer vann igjen i kroppen. Jeg har faktisk ikke skreket en eneste gang siden jeg kom hit. Bortsett fra den gangen jeg hadde mareritt om at Jørn, ste-faren min, var massemorder og drepte alle vi var på hyttetur med og det endte med at jeg og mamma tok livet av han for å redde meg... Ikke døm meg for hva jeg drømmer, for drømmene mine er ikke helt normale. Uansett, da våknet jeg av at jeg gråt, men innså at jeg lå på rommet mitt i Canada, og at alt bare var en drøm også sov jeg videre.
Unødvendig informasjon ja. Ok.

For tiden leser jeg en fransk bok som heter Tit-Coq, den er ufattelig kjedelig, så jeg tar en pause fra boka ved å blogge og oppdatere dere. Kan fortelle at jeg begynner å bli vandt til å stå opp klokken 06.00, uten noen mamma som kommer å vekker meg 4-5 ganger! Jeg lager fortsatt ikke lunsjen min selv, og alle synes det er latterlig morsomt at jeg ikke liker kokte gulerøtter. Her om dagen fikk jeg faktisk mini gulerøtter og gulerotkake i lunsjen min, som en liten spøk på min bekostning. Og når vi først er inne på mat.
I dag spiste vi laks, med grønnsaker og ris til, men jeg må si at fisken her ikke er særlig fersk.. Men vertsmor er veldig glad i å lage mat og er opptatt av å ha et godt kosthold, og derfor putter hun seleri i cirka alt av mat. Har dere smakt seleri? Det smaker som Tromsøpalme, og ikke det at jeg har smakt på en Tromsøpalme, men ja, sånn forestiller jeg meg at den smaker. I tillegg ligner de litt, bortsett fra på størrelsen..

Føler at det her har vært et veldig informativt innlegg, så jeg kan runde av med et ønske.
Hvis det er noen som føler for litt bedre karma og det å kunne sove litt bedre om natten så er det bare å sende carepackager til meg! Jeg er desperat etter LAKRIS! Helt særiøst, IFA, Saltsild, Snøre, Tyrkiskpepper, Panda lakris og lakris generelt. Det finnes ikke her... Og hvis du først skulle sende en liten (les: stor) pakke, legg gjerne ved litt (les: mye) freia melkesjokolade i alle mulige varianter.
Adressen er:
18 Chemin Blais, Ripon, J0V 1V0 QC, CANADA

På forhånd TAKK!

- J


Siden internettet her er utrolig tregt får jeg verken sendt bilder eller lastet opp nye på en stund...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

kommenteeer