8/29/2010

Ny familie

Mandags kveld ble jeg hentet av min permanente vertsfamilie, og vi kjørte hjem til Ripon hvor jeg skal tilbringe resten av året.  Det jeg kan beskrive område jeg bor som er skog. Det er treer over alt, vi har stor elv 5 meter fra huset og i fjor kom det faktisk en bjørn og spiste opp komposten deres. Drømmen om Canada, right? Til nå har jeg bare møtt moren, Marie-Catherine, faren, Norbert og den minste gutten på 3 år som de kaller MatMat the Monster, noe som er en ganske god beskrivelse. Den nye yndlingshobbyen hans er å komme inn på rommet mitt, gjerne etter å ha lekt ute, og hoppe i sengen min. Fra å være enebarn til å plutselig være storesøster til 4, de 3 andre kommer hjem i dag, er en stor overgang, lurer virkelig på hvordan dette skal gå!

I og med at vi bor i skogen, er det ikke så mye å gjøre, så dagene har for det meste gått til å være ute i sola og til å se på tv-serier, men på onsdag var vi faktisk på skolen min for å hente fag-valgene mine for i år. Det er ikke så mye å velge i men jeg må velge 1 av 3 forskjellige matematikk klasser, jeg må også velge mellom dans, drama, maling og kunst også har jeg 2 fag igjen som jeg kan velge mellom 8 andre fag, men har enda ikke bestemt meg siden jeg ikke vet hva alt er enda, alt står jo på fransk! 

Dette innlegget ble originalt skrevet for 5 dager siden, men på torsdag fikk jeg møte resten av barna, som virker ganske greie. Men det er mye bråk og veldig annerledes fra enebarnstilværelsen min hjemme i Norge.
 Gyda, en annen norsk explorius student, og meg i Ottawa.

- J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

kommenteeer