10/22/2010

Montréal

Som nevnt i forrige innlegg var jeg i Montréal på tirsdag.
Jeg, vertsmor, vertsfar og begge vertssøstrene mine tok fri fra jobb og skole og kjørte av gårde til Montréal i 8 tiden. Etter 2 timer var vi framme i Laval, en av forstadene til Montréal. Vi startet på Carrefour Laval, som kanskje er det største kjøpesenteret jeg har vært på! Helt sinnsykt stort i forhold til kjøpesentrene i Norge. Etter noen timer der satte vi kursen mot IKEA, hvor jeg spiste kjöttbullar på ekte skandinavisk vis, og handlet godteri og skandinavisk mat. Endelig har jeg funnet knekkebrød!
Etter IKEA satte vi kursen for shoppinggata i Montréal, hvor jeg gjorde ferdig shoppingen for dagen, uten å finne det jeg egentlig lette etter, ny vinterjakke. Blir nemlig lett -20 -30 grader her om vinteren.... Gleder meg veldig mye med andre ord! Vi spiste middag på en restaurant jeg ikke husker navnet på, og så var det på tide for meg å traske mot Bell Center, hvor Roger Waters konserten ble holdt, og ta det med ro, vertsfar fulgte meg hele veien til Bell Center, og vurderte en stund å stjele billetten min og dra selv, men heldigvis gjorde han ikke det, og jeg fikk sett konserten. Uansett så har Bert, vertsfar, sett Pink Floyd hele 3 ganger live, så han har virkelig ingen ting å klage på. Haha! Konserten skal jeg skrive om i et eget innlegg, men den var bare helt sinnsyk rå!
Når konserten var ferdig i 11 tiden, ble jeg hentet av de andre og vi satte kursen hjemover. 2 timer i bil senere ramlet jeg ut av bilen og inn i huset og sprang til sengs. Var så utrooolig trøtt, og det hjalp ikke at jeg hadde skole dagen etter på. Men opp kom jeg meg!

Onsdag holdte jeg et foredrag, som jeg fikk vite om samme dagen, for en av engelsk klassene om hvordan det er å være utvekslingsstudent. Det gikk veldig bra, og jeg skal holde et til for den andre engelskklassen i neste uke. Når jeg kom hjem fra skolen på torsdag lå det en ganske etterlengtet pakke å ventet på meg. Den var fra verdens beste storesøster Ida, og den inneholdt ikke mindre enn 4 store sjokolader, tyrkisk pepper, nyheter hjemmefra, bilder og 2 brev! Var helt utrolig koselig å lese brevene og se bildene og alt hun hadde lagt ved og det gjorde virkelig dagen min 1 million ganger bedre!
I dag sto jeg opp som vanlig klokken 6 og gjorde meg klar for skole, men når jeg kom til bussen fikk jeg vite at skolen min hadde fri i dag. Litt kjipt at jeg ikke visste det i går, men deilig var det! Har forresten også muligens fått en liten beinhinnebetennelse i leggene, men har ikke dratt til legen enda, for jeg skal se om det går over.

Bonne nuit

-J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

kommenteeer